5. července 2018

Dovolená Jeseníky I.

Máme je blízko, objevili jsme je teprve loni a od té doby jsme nevěrní našim Beskydám. :-) Rádi se sem vracíme, máme stále co objevovat. Loni jsme je zvládli třikrát :-) Zatím jsme měli štěstí, vždy přijedeme a potkáme málo lidí. Výjimkou byl letošní výstup na Praděd, ale davy lidí nám nakonec nevadily. Vždy si to dokážeme zpříjemnit.

Snad vám dnes nebude vadit více fotek, ale vybrat jednu prostě nejde:-)

Bruntál
Krásný zámek, my prošli jen přilehlý park, až budou děti větší, těším se, až prozkoumáme i interiéry.



Těch květin jsem se nemohla nabažit, až jsem si zapomnněla cvaknout zámek v celé kráse:-)







Karlova Studánka

Krásné horské lázně s roubenými stavbami. Obec leží v nadmořské výšce 800 m.n.m. Lázně jsou pojmenovány po vnukovi Marie Terezie Karlvoi Ludvíkovi. Je zde kromě lázeňských domů také umělý vodopád, který vybudovali již v roce 1905, stezka Bílé Opavy, kterou si projdeme až bude Stelinka větší, protože je to prý náročná stezka. V Karlově Studánce je údajně také nejčistčí vzduch v ČR.

Mě v lázních uchvátila nejvíce jedna kavárna... v budově bývalého skleníku, kamenná podlaha i zdi, mech a kapradiny, které rostou ze zdí, krásné a neokoukané prostředí, výborná kávička. Nechtělo se mi ven:-)

Slezský dům - zde se prý natáčela část filmu S tebou mě baví svět, kdy Pavel Nový útíká před kamarádkami manželky. Až se budu příště dívat, zaměřím se na to:-)

Pitný pavilon


Hudební pavilon









Capuccino s perníkem a čokoládou:-)
Příště druhá várka výletů:-)
Užívejte léta.
Lucie

1 komentář:

  1. Děkuji za krásnou reportáž! V těchto místech jsem nebyla snad sto let...
    Luci, měj hezké dny, Helena

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milou návštěvu.