6. prosince 2017

Háčkovaná vločka a škrobení

I přes naprostou nepolíbenost angličtinou, jsem se vrhla do háčkování této vločky podle návodu v angličtině.
Původně jsem chtěla návod překreslit a dát vám ho tady, ale čas mi to nedovoluje. Vkládám odkaz, kde návod najdete. Je tam více variant.:-)


Minulý týden jsem řešila škrobení. Vločky a oříšky, které jsem měla naškrobené a připravené k prodeji, nebyly tak pevné, jak jsem si představovala. Mám ráda, když jsou hodně naškrobené, vydrží pak opravdu několik let v dobré formě. Škrobila jsem znovu, opět to nebylo úplně ono. Nevím, jestli výrobce změnil složení, protože se mi zdály i trochu nažloutlé a to jsem je háčkovala extra sněhově bílou přízí!

Nakonec jsem vyzkoušela 1:1 ředěné lepidlo Herkules a výsledkem jsem moc spokojená. Vím, že se tak tuží i paličkované krajky, u nich jsem neměla odvahu to vyzkoušet a teď budu vědět, že se nemám čeho bát. Podruhé ještě zkusím tužit z rubové strany, lícová by tam mohla vypadat ještě pěkněji.:-)

Čím tužíte vy?

Lucie

7 komentářů:

  1. Luci, opět nádhera. S tím škrobením jste šikula jak jste si poradila. Krásné adventní dny. �� Gábina

    OdpovědětVymazat
  2. Ahoj Luci, nádherná vločka, možná také vyzkouším, díky za odkaz. Ke škrobení - léta jsem používala obyčejný škrob Tesco, když došel, přinesl mi domů muž Alba Efekt, také v pohodě. Myslím si však, že v Tvém případě není problém ve značce, ale spíš v tom, že škrob asi hodně ředíš, já dávám na vločky neředěný, nebo jen velmi slabounce ředěný vodou. Tak zkus .-) Herkules jsem nikdy nezkoušela, ale přijde mi to vzhledem k jeho ceně jako trochu drahý špás... A ty vločky musí po něm trochu smrdět, nebo se mýlím? Hezké dny A.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Aničko, děkuji za rady. Jak píše Helenka, nevím, co s nimi dělají za psí kusy... Já jsem dala tak polévkovou lžíci lepidla (stejně vody) a štětečkem nanášela z rubu a vyšlo mi to na všechny moje ořechy, vločky a ještě zůstalo. Takže spotřeba nebyla velká. Je fakt, ze škrobu spotřebu mám, protože jsem ho nikdy takto nenanášela, ale vždy jsem je v misce v tom škrobu "přeprala" a pak natahovala... Vločky po lepidlu opravdu nesmrdí a zdají se mi i bělejší, tak nevím:-D Zkusím pak někdy i ten tvůj Alba škrob, ten jsem neměla. Děkuji a pa.

      Vymazat
  3. Luci, moc děkuji za poznatek, lepidlo jsem ještě nezkoušela! Jinak mám úplně stejné zkušenosti jako ty, a to jsem nakoupila škrobů celou sbírku... Nakonec je nejlepší ten na vaření, co kdysi používala mamka...
    Měj hezký den, Helena

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Helenko, o lepidle mi kdysi říkali na paličkování, že takto škrobí krajky, ale neměla jsem nikdy odvahu to zkusit. Teď jsem na to narazila a vypadá to nadějně. :-) Děkuji a měj se hezky, pa:-)

      Vymazat
  4. Nádherná vločka. Děkuji za odkaz, uložím a ve ve chvilce volna vyzkouším. ;-) Pěkný den. D.

    OdpovědětVymazat

Děkuji za milou návštěvu.